نیوز پام

ساخت وبلاگ

به گزارش اویل نیوز از وزارت نفت،  وزیرنفت امروز(سه شنبه، ٣١ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به این که طی این سالها تلاش کردم تا آنچه در حد اختیاراتم است برای ارتقای جایگاه بانوان در صنعت نفت انجام دهم، بر نقش زن در خانواده تاکید کرد و افزود: اگر در یک خانواده ای زن وجود نداشته باشد مرد هم نابود خواهد شد و نمی‌تواند کار مفیدی انجام دهد.

وی به نگاه تاریخی ایران به زن اشاره کرد و با بیان این که این نگاه ارتباطی به اسلام ندارد، تصریح کرد: تغییر و اصلاح این نگاه به بانوان به گذشت زمان، فرهنگ و اصلاح ساختاری نیاز دارد، حتی در صنعت پیشرفته ای مثل نفت این نگاه وجود دارد که باید تغییر کند.

زنگنه با بیان این که بانوان نسب به آقایان وظایف خود را در شرائط برابر دقیقتر، مسئولانه تر و سالمتر انجام می دهند که دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود، افزود: البته این موضوع فقط مختص زنان صنعت نفت نیست بلکه قابل تعمیم به کل جامعه است و همه آن را پذیرا هستند.

وزیر نفت تعداد بانوان شاغل را در صنعت نفت نسبت به آقایان بسیار اندک دانسته و با بیان این که جذب آقایان در  سالهای گذشته بسیار افزایش یافته بود، تصریح کرد: البته نقشی در این موضوع ندارم چون جذب این تعداد افراد در دولت گذشته اتفاق افتاده است.

ترکیب نیروهای حاضر در صنعت نفت تبعیض آمیز است

وی با یادآوری این که وقتی سال ٩٢ بار دیگر به وزارت نفت آمدم متوجه شدم که پذیرش بانوان در دانشگاه صنعت نفت ممنوع شده است که تاسف آور و شرم آور بود، خاطر نشان کرد:  با متوجه شدن این موضوع دستور لغو آن به سرعت داده شد چون نمی توان مانع تحصیل بانوان در رشته های مربوط نفت شد.

زنگنه در عین حال افزود: البته برخی شغلها مانند اقماری برای بانوان مناسب نیست چون سبب می شود بنیان خانواده با مشکل مواجه شده و زن از نقش خانوادگی حذف شود.

وزیر نفت با تاکید بر این که ترکیب نیروهای حاضر در صنعت نفت تبعیض آمیز و به نفع مردان است اما این چیزی نیست که ما آن را خواسته باشیم.

به گفته زنگنه، اگر از این به بعد استخدامی در نفت صورت گیرد که احتمال آن بسیار اندک است، قطعا در این شرایط تبیض مثبت به نفع بانوان خواهد بود.

وی جایگاه بانوان در صنعت نفت را روبه رشد دانست و با بیان این که برای نخسین بار در صنعت نفت یک زن بعنوان معاون وزیر و مدیر عامل یک شرکت اصلی برگزیده می شود، اظهار کرد: البته هم اکنون خانمها در سمت مدیرکلی و همچنین در هیئت مدیره حضور دارند.

زنگنه سپس به دفتر امور زنان و خانواده وزارت نفت پیشنهاد کرد که در حوزه کاری خود تنها به ارتباط با شاغلان در این صنعت اتکا نکنید بلکه سعی کنید با همسران و دختران مدیران، معاونان و کارکنان این صنعت در ارتباط باشید چون اگر آنها طرفدار شما باشند هیچ مردی جرات نمی کند جلو شما بایستد. دراین صورت می  توانید به دلیل گسترش ارتباطات به اهداف این بخش دست پیدا کنید.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:09

هزاران نفر از کارکنان شرکت ملی نفت کویت روز یکشنبه در اعتراض به کاهش دستمزد و خصوصی سازی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش اویل نیوز  به نقل از خبرگزاری فرانسه اعتصاب کنندگان اعلام کرده اند تا زمان رسیدن به مطالبات شان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

هیات دولت کویت خواستار پایان دادن به اعتصاب شده و اعتصاب کنندگان را به نقض قوانین متهم کرده است. دولت کویت اعتصاب کنندگان را تهدید به برخورد کرده است.

کویت با تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت چهارمین تولید کننده نفت اوپک بوده است، اما  سخنگوی شرکت ملی نفت کویت روز یکشنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد تولید روزانه نفت این کشور به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است./عصر ایران

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:09


با ارسال نامه به ٥ سفارتخانه

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از ارسال نامه به سفارتخانه پنج کشور فعال در زمینه اسکراب شناورهای فرسوده خبر داد و گفت: از شرکتهای فعال و مرتبط خارجی برای شرکت در مزایده سورنا دعوت به عمل آمده است.

سعید حافظی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: با توجه به فعال بودن کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا و یونان در زمینه اسکراب شناورهای فرسوده، نامه ای به سفارتخانه های کشورهای نامبرده برای دعوت از شرکتهای فعال و علاقمند این کشورها به حضور در مزایده سورنا ارسال شده است.

وی درباره وضع شناور ذخیره سازی نفت سورنا اظهار کرد: سورنا پس از ارزیابی کارشناسان دادگستری درباره قیمت پایه، با مبلغی در حدود ٩ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان به مزایده گذاشته شده و با توجه به آگهی مزایده اخیر که در روزهای ٢٩ و ٣٠ فروردین ماه امسال در روزنامه های کثیرالانتشار فارسی و انگلیسی منتشر شده است، علاقمندان تا ١٠ روز پس از انتشار آگهی نوبت دوم فرصت دارند آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

بر پایه این گزارش، FSU سورنا که در سال ١٩٧٥ میلادی توسط شرکت میتسوبیشی ساخته شد، با طول ٣٣٠ و عرض ٥٦ متر و با بیش از ٤١ هزار تن وزن به مزایده عمومی گذاشته شده است.

به گزارش شانا، اواخر سال ٩٣ بود که بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه شناور صادراتی ذخیره سازی نفت خام ایران با ظرفیت ذخیره سازی ٢,٢ میلیون بشکه نفت خام با نام «خلیج فارس» در خلیج فارس به بهره برداری رسید و جایگزین شناور سورنا شد و پس از بهره برداری و بارگیری شناور جدید، همه نفت شناور سورنا به شناور خلیج فارس انتقال یافت. این شناور مستعمل در ١٢٠ کیلومتری منطقه بهرگان مستقر است. 

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:09

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با بیان اینکه مذاکرات با هفت شرکت اروپایی برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز شده است، گفت: صادرات نفت ایران امسال به ۲ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش اویل نیوز؛ سیدمحسن قمصری درباره مذاکرات جدید نفتی ایران به منظور امضای قراردادهای فروش و صادرات نفت خام، گفت: مذاکرات با مشتریان سنتی که پیش از تحریم‌ها خریدار نفت ایران بوده اند، آغاز شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های شل و برتیش پترولیوم انگلیس از مشتریان نفت ایران بوده اند که گفتگوها برای فروش نفت آغاز شده است، تصریح کرد: قرار است در صورت توافق بخشی از نفت تحویلی به این دو شرکت در پالایشگاه های آفریقای جنوبی مورد مصرف قرار بگیرد.

شرق اروپا بازار جدید نفتی ایران

این مقام مسئول همچنین از ادامه مذاکرات با دو شرکت ویتول سوئیس و «او. ام. ال» مجارستان خبر داد و افزود: هنوز توافق نهایی حاصل نشده و درباره حجم فروش نفت به این شرکت ها عددی تعیین نشده است.

وی همچنین با اشاره ادامه مذاکرات برای نهایی کردن قرارداد بلند مدت فروش نفت خام به دو شرکت انی و ساراس ایتالیا، بیان کرد: علاوه بر این، توپراش ترکیه از دیگر مشتریان سنتی نفت ایران است که مذاکرات برای افزایش فروش نفت به این پالایشگر ترک در حال انجام است.

به گزارش مهر، شرکت ملی نفت قصد دارد بخشی از بشکه‌های نفت خام خود را به جای چین و حتی هند، راهی بازارهای نوظهوری در شرق اروپا کند تا بتواند دست‌کم در روزهای پرنوسان قیمت طلای سیاه در کنار متنوع سازی بازارهای صادراتی، به اهداف افزایش یک میلیون بشکه‌ای افزایش صادرات نفت کشور در دوران لغو تحریم‌ها جامه عمل بپوشاند.

در طول چند هفته گذشته مذاکرات متعددی با شرکت‌های نفتی برای صادرات به کشورهای بلوک شرق اروپا انجام گرفته است به طوری‌که حتی اولین محموله نفت فروخته شده به شرکت لوک اویل روسیه توسط شرکت لیتاسکو روانه پالایشگاهی در رومانی شده است.  

علاوه بر رومانی تاکنون شرکت‌های مختلف نفتی از سوئیس همچون «گلنکور»، «ویتول» و «ترافیگورا»، «او ام ال» مجارستان، «او. ام. وی» اتریش، یک پالایشگاه نفتی در جمهوری چک و حتی کشورهایی از لیتوانی، لهستان، اسلوونی و صربستان مذاکراتی را برای امضای قراردادهای تک محموله و بلند مدت نفت آغاز کرده اند.

افزایش صادرات نفت به ۲ میلیون بشکه

قمصری با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان عددی درباره احجام فروش نفت به شرکت ها اعلام کرد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود حجم صادرات نفت خام ایران تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با امضای قراردادهای جدید به دو میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری در حاشیه گفتگو با «میگل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران از امضای قرارداد فروش ٧٠٠ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی خبر داده و گفته است: برخی از این قراردادها تاکنون هنوز عملیاتی نشده است.

پتروناس مالزی مشتری جدید نفت ایران

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین از پتروناس مالزی به عنوان یکی دیگر از مشتریان سنتی نفت ایران یاد و خاطرنشان کرد: این شرکت مالزیایی هم مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز کرده است.

«ایخال عبدالرحمان» نماینده شرکت پتروناس مالزی پیشتر در گفتگو با مهر از آمادگی به منظور ازسرگیری واردات روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از خبر داده و تاکید کرده بود: دور جدید فعالیت‌ها بین پتروناس و شرکت ملی نفت ایران آغاز شده است.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:21

كدخبر: ۱۶۲۰۲

تاريخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

بلومبرگ: عربستان به نفت رنگ و بوي سياسي داده است

به گزارش اویل نیوز؛ اين شبكه در تحليلي در مورد بازار نفت نوشت : شاهزاده محمد بن سلمان معاون وليعهد عربستان اكنون سياستگذاري نفتي را به دست گرفته و اين پسر تنها 30 ساله ملك سلمان بر رويكردي كه از چندين دهه پيش در مورد جداسازي ملاحظات تجاري و سياسي از يكديگر وجود داشت، خط بطلان كشيد. 
در اين تحليل به عنوان نمونه به اقدام عربستان در بهم زدن توافق توليد كنندگان اصلي نفت در دوحه در آخر هفته گذشته براي ثابت نگه داشتن ميزان توليد به دليل خودداري ايران از شركت در اجلاس اشاره شده و آن را نشانه پشت كردن سعوديها به رويكرد گذشته و در نتيجه تاثير رقابت منطقه آنها بر بازار دانسته است. 
ياسرالجنيدي يك تحليلگر نفت در شركت مشاوره ' مدلي گلوبال ' گفت :' همه چيز در دوحه رنگ و بوي سياسي داشت . '
بلومبرگ نوشت : اين تغيير رويه به معناي بلاتكليف نگه داشتن تمام شركت هاي نفتي مهم از جمله اگزان موبيل تا معامله گران نفتي نظير گروه معامله گر 'ويتول بي وي' است و اكنون آنها مجبورند از يك سياستگذاري مبهم در خاورميانه كه آل سعود باني آن بوده متابعت كنند. 
جيسون بوردوف مدير مركز سياست گذاري دانشگاه كلمبيا در نيويورك در زمينه انرژي جهاني گفت : اين حقيقت كه عربستان سعودي ظاهرا جلوي اين توافق را گرفته خود نشانه اين است كه سياست گذاري نفتي عربستان تا چه حد تحت تاثير مناقشه ژئوپوليتيك با ايران قرار دارد.
اين شبكه خبري امريكا در ادامه از مقامات كار كشته سال هاي گذشته از جمله علي النعيمي وزير نفت سابق ياد مي كند و مي نويسد : وي وزير عمل گرا بود و بين مسائل مربوط به سياست نفتي و امور خارجه تفكيك قائل مي شد و تاكيد داشت كه ملاحظات قيمت گذاري از جمله عرضه و تقاضا و ذخاير نفتي از محركه هاي اصلي در تصميم گيري هاي وي محسوب مي شوند. 
در اين تحليل آمده است : در حالي كه خاندان آل سعود همواره بر سياستگذاري نفتي احاطه داشتند، وزيراني در خارج از خاندان آل سعود نظير شيخ يماني در دهه 1980 و نعيمي طي دو دهه گذشته جاي زيادي براي مانور داشتند. 
بلومبرگ نوشت :نعيمي و مرد شماره دو وي شاهزاده عبدالعزيز بن سلمان برادر ناتني بزرگتر معاون وليعهد در گذشته با ايران براي كاهش توليد و تقويت قيمت همكاري داشتند. سياستگداري نفتي يك محور ثبات در سياست خاورميانه بود. 
در اين تحليل اضافه شده است شاهزاده محمد كه از زمان به تاج و تخت رسيدن پدرش در سال گذشته قدرت يافته وزير دفاع شد و كمي بعد به اقدام نظامي در يمن دست زد.
وي همچنين رياست نهاد عالي برنامه ريزي اقتصادي و شورايي را به عهده دارد كه سهام آرامكو شركت نفت دولتي عظيم عربستان سعودي در بازار را در اختيار دارد.

منبع: ایرنا

Bookmark and Share

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:21

به گزارش اویل نیوز؛ علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی، شامگاه دوشنبه (٣٠ فروردین ماه) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در گذشته ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز بود که در زمان تحریم و آغاز دولت یازدهم به حدود ٩٠٠ هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

وی با بیان این که با اجرایی شدن برجام و رفع تحریمها تاکنون ٧٠٠ هزار بشکه به صادرات نفت افزوده شده است، افزود: براساس مرحله دوم تحریمهای آمریکا، قرار بود یک میلیون بشکه از صادرات ایران کاسته شود که با اجرای آن، صادرات نفت کشور به صفر می‌رسید.

طیب نیا در ادامه با بیان این که هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است، تصریح کرد: ‌در گذشته فرآیند رشد در اقتصاد ایران از سه ویژگی برخوردار بوده، نخست این که رشد اقتصادی در سطح پایینی بوده به طوری که متوسط رشد اقتصادی سه دهه گذشته نزدیک به ٣,٢ درصد بوده است و به زحمت با این رشد اقتصادی می‌توان درآمد سرانه را ثابت نگه داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارای عنوان کرد: علاوه بر این، رشد اقتصادی در ایران از نوسانات شدیدی برخوردار بوده و برابر با نوسانات درآمدهای نفتی، نرخ رشد اقتصادی ایران در نوسان بوده است.

وی در تشریح سومین ویژگی رشد اقتصادی در سه دهه گذشته گفت: سهم ارتقا بهره‌وری در رشد اقتصادی در ایران بسیار ناچیز و حتی منفی بوده است، در حالی که در بسیاری از کشورها ٧٠ تا ٨٠ درصد رشد اقتصادی از محل بهره‌وری حاصل می‌شود، همچنین رشد اقتصادی ما منبع محور بوده و با اتکا به درآمدهای نفتی حاصل شده است.

طیب نیا با تاکید بر این که، این شرائط باید تغییر کند، افزود: باید سعی کنیم وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش داده و اقتصاد را بر پایه بخش خصوصی ساماندهی کنیم، اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش بنیان است، اقتصادی که از درون ریشه گرفته و از همه ظرفیتها استفاده می‌شود و در عین حال مبتنی بر دانش و فناوری در فرآیند تولید است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که این رشد اقتصادی در عین حال برونگراست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم اقتصاد منزوی نیست، درونگرایی به معنی نهایت استفاده از ظرفیتهای درون کشور است و در عین حال، اقتصاد نباید منزوی باشد و باید از ظرفیتهای بین‌المللی بهره‌برداری کند.

وی ادامه داد: این اقتصاد مخصوص یک دوران خاص نیست، این گونه نیست که فقط در شرائط تحریم اقتصاد مقاومتی طراحی شده باشد، این رویکرد، سیاستی برای همه دوران است، شرایط پساتحریم و فرصتهای فراهم شده، ‌زمینه استقرار یک رشد اقتصادی مستمر و پایدار در کشور را فراهم می‌کند.

طیب نیا تصریح کرد: با رفع تحریمها، فرصتها و قابلیتهایی ایجاد می‌شود و اقتصاد مقاومتی به ما حکم می‌کند که نهایت استفاده را از این ظرفیتها ببریم، این فرصت، شرائط جدید برای ما ایجاد کرده و بنا داریم از آن به صورت منطقی استفاده کنیم، اشتباهی که در گذشته رخ داد و منابع نفتی به فربه‌تر شدن دولت و ناکارآمدی در عرضه کالا انجامید نباید تکرار شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: فلسفه ایجاد صندوق توسعه ملی این است که از طریق درآمدهای حاصل از فروش نفت،‌ زمینه برای افزایش ظرفیتهای تولیدی ایجاد شود، منابع نفت باید صرف سرمایه گذاری شود.

وی درباره مذاکرات بین‌المللی انجام شده در دوران پسابرجام نیز گفت: موافقتنامه های متعددی با کشورهای خارجی امضا کردیم که تامین مالی پروژه های کشور را برعهده گرفته‌اند، موافقتنامه‌ای با ژاپن برای تامین مالی ١٠ میلیارد دلاری امضا کردیم و قرار است با جذب این خط اعتباری، بتوانیم یک خط اعتباری ١٠ میلیارد دلاری دیگری نیز دریافت کنیم، همچنین با کره‌جنوبی نیز ١٥ میلیارد دلار موافقتنامه برای تامین مالی امضا کرده‌ایم.

طیب نیا افزود: با فرانسه و ایتالیا نیز موافقتنامه هایی برای تامین مالی امضا شده است، هم اکنون فرصت تامین مالی برای اقتصاد کشور در حال فراهم شدن است و این مسئله به ما امکان می‌دهد که از ظرفیتهای بین‌المللی برای تقویت تولید کشور استفاده کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: علاوه بر این، گشایشهای بسیاری در حوزه نظام بانکی و روابط کشور با بانکهای خارجی فراهم شده است، همچنین ‌امروزه ارتباط بانکهای ما به بانکهای خارجی فراهم شده است و به شبکه سوئیفت دسترسی دارند و می‌توانند پیامهای خود را منتقل کنند، در این شرائط نمی‌دانم هیاهوهای برخی رسانه ها در این زمینه چه معنایی دارد.

وی با بیان این که روابط کارگزاری بانکهای ما با بانکهای خارجی در حال برقراری است، گفت: اکنون با بانکهای کوچک خارجی مشکلی نداریم، اما بانکهای بزرگ هنوز تامل می‌کنند و هراس دارند چون در گذشته مشمول جرایم آمریکا شدند، با این حال روابط کارگزاری ما با بانکهای بزرگ به تدریج برقرار خواهد شد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 13:21

به گزارش اویل نیوز، مدیرعامل شرکت متن با ابراز امیدواری نسبت به مشخص شدن تکلیف توسعه فاز٢ میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران، گفت: درصورتی که با شرکتهای چینی به توافق نرسیم این میدانها در قالب قراردادهای IPC توسعه می یابند.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد، در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به تحقق تولید ١٦٠ هزار بشکه‌ای از میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران، اظهارکرد: ظرفیت تولید میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران افزایش یافته است و آماده تولید هستیم. 

تعیین تکلیف فاز ٢ آزادگان شمالی و یادآوران در آینده نزدیک

وی درباره توسعه فاز ٢ میدان آزادگان شمالی، گفت: امیدوارم تکلیف فاز ٢ این میدان هرچه سریعتر مشخص شود، همان طور که قبلا هم اعلام شده چنانچه با شرکت  CNPCI‌برای توسعه این فاز به توافق نرسیم این میدان در قالب قراردادهای IPC توسعه می یابد. 

مدیرعامل شرکت متن درباره توسعه فاز ٢ میدان یادآوران با بیان این که بحثهای فنی مربوط به MDP نهایی شده است، اظهارکرد:  هم اکنون در حال مذاکره با شرکت ساینوپک برای اجرای فاز ٢ هستیم.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع تر اجرای این فاز، ادامه داد: توسعه میدان یادآوران به دلیل مشترک بودن میدان و حجم بالای ذخایر آن برای شرکت نفت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

حسین نژاد با بیان این که توسعه فاز ٢ میدان یادآوران در صورت توافق با شرکت ساینوپک چین به صورت بیع متقابل خواهد بود، گفت:  چنانچه با آنها به توافق نرسیم این پروژه در قالب قراردادهای IPC ‌توسعه خواهد یافت. 

وی افزود: در فاز ٢، تولید این میدان از ٨٥ هزار بشکه در روز به ١٨٠ هزار بشکه افزایش می یابد. ضمن این که ظرفیت کارخانه فرآورش در حال حاضر ١٣٠ هزار بشکه است که برای افزایش ٥٠ هزار بشکه ای در فاز ٢ کار دشواری پیش روی پیمانکار نیست.  

قرارداد محرمانه امضا نشده است

حاجی حسین نژاد درباره امضای قرارداد محرمانگی با شرکت فرانسوی توتال برای توسعه فاز ٢ آزادگان جنوبی، گفت: براساس قرارداد با شرکت فرانسوی توتال، آن شرکت متعهد می شود تا اطلاعات فنی میدان را در اختیار شرکت دیگری قرار ندهد و این عمل به معنای امضای قرارداد محرمانه نیست.  

وی درباره اجرای واحد فرآورشی فاز نخست میدان آزادگان جنوبی نیز تصریح کرد: تصمیم بر این است که اجرای این واحد به صورت مشارکت شرکتهای خارجی و داخلی باشد؛ منتها تامین مالی احتمالا از سوی شرکت نفت انجام می‌شود. 

تولید ٣٢٠ هزار بشکه‌ای از آزادگان جنوبی در نیمه نخست سال ٩٧

مدیرعامل شرکت متن گفت: چنانچه منابع مالی برای توسعه آزادگان جنوبی تامین شود، امکان اتمام پروژه در نیمه نخست سال ٩٧ و تولید ٣٢٠ هزار بشکه‌ای از این میدان مشترک فراهم شود. ضمن این‌که در طول این مدت نیز به صورت تدریجی تولید از میدان فوق افزایش خواهد یافت. 

تولید میدان یاران شمالی نیمه نخست امسال 

وی درباره توسعه میدان یاران شمالی نیز گفت: پیش بینی می‌شود در نیمه نخست امسال تولید از این میدان با ظرفیت ٣٠ هزار بشکه در روز محقق شود.  

تولید زودهنگام میدان آذر در نیمه دوم امسال 

حسین نژاد درباره طرح توسعه میدان آذر با اشاره به عقب بودن اجرای طرح از برنامه به دلیل مشکلات مالی، تصریح کرد: خوشبختانه پارسال ٨٠٠ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار این پروژه قرار گرفت، امیدواریم در نیمه دوم امسال تولید زودهنگام از میدان آذر به میزان ٣٠ هزار بشکه در روز عملی شود. 

فعالیت ٣٩ دکل در غرب کارون

وی با اشاره به فعالیت ٣٩ دکل در غرب کارون (میدانهای آزادگان جنوبی، یاران شمالی و جنوبی) در سال ٩٤، تصریح کرد: چنانچه امسال فاز ٢ میدان یادآوران و آزادگان شمالی تعیین تکلیف شود، تعداد دکلهای به کار گرفته شده در این میدان نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. 

به گفته حاجی حسین‌نژاد پارسال شرکت ملی نفت ایران از منابع خود برای توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی و یاران جنوبی و نیز تلنبه خانه غرب کارون منابع لازم را اختصاص داده است. 

وارد مدار شدن مخازن ذخیره سازی نفت گوره و امیدیه

وی درباره بهره برداری از مخازن ذخیره سازی استراتژیک نیز گفت: امسال مخازن بتونی ذخیره سازی گوره با ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت خام و همچنین مخازن امیدیه با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت در مدار قرار خواهد گرفت. 

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:57

به گزارش اویل نیوز از وزارت نفت قرارداد فروش گازهای همراه نفت میدان مشترک فروزان، بعدازظهر امروز (دوشنبه، ٣٠ فروردین) بین سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و علی اکبر رضایی مدیرعامل شرکت نفت و گاز نوگام به امضا رسید.

بر مبنای این قرارداد، مقرر شده است شرکت نفت و گاز نوگام با پشتوانه مالی بانک ملت و با همکاری شرکتهای معتبر داخلی و بین المللی، نخستین واحد FLNG کشور را در نهایت ظرف ٢٤ ماه آینده به بهره برداری برساند.

مدت زمان این قرارداد، هفت سال تعیین شده است که ٢ سال برای راه اندازی نخستین واحد مایع سازی گاز در دریا (FLNG) و پنج سال به منظور بهره برداری از این پروژه در نظر گرفته شده است.

سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این مراسم گفت: هم اکنون روزانه حدود ٥,٧ میلیون مترمکعب گاز در میدان فروزان سوزانده می شود و با اجرایی شدن قرارداد فوق، علاوه بر تامین منافع مشترک شرکت ملی نفت ایران و بانک ملت، گام بزرگی نیز در مسیر بهبود محیط زیست برداشته خواهد شد.

وی با یادآوری این که حتی اگر این میزان گاز یک روز کمتر سوخته شود، منافع ملی زیادی به همراه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که شرکت نفت و گاز نوگام با حمایت بانک ملت و همکاری شرکای داخلی و خارجی خود، واحد FLNG را در کمتر از دو سال و ظرف ١٨ ماه آینده به بهره برداری برساند.

به گزارش صنعت ما، این دومین قراردادی است که به دنبال برگزاری مزایده گازهای مشعل شرکت ملی نفت ایران در سال ٩٣ نهایی و امضا می شود.

نخستین قرارداد فروش گازهای همراه نفت، اواخر اسفندماه پارسال بین شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت هیربد نیرو با هدف تولید روزانه ١٠٠ مگاوات برق و  هزار و ٣٠٠ بشکه ال پی جی و میعانات گازی امضا شد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:57

به گزارش اویل نیوز از وزارت نفت، بیست ودومین کنگره جهانی نفتی (WPC) ١٣ ژوئیه ٢٠١٧ ( ٢٢ تیرماه ١٣٩٦) در استانبول ترکیه با حضور شرکتهای نفتی برپایه اکتشاف و تولید نفت و گاز، پالایش، پتروشیمی و حمل ونقل و بازاریابی، فرآورش، حمل و نقل و بازاریابی گاز طبیعی و مدیریت پایدار در صنعت نفت برگزار می شود.

حضور متخصصان و کارشناسان شرکتهای معتبر نفت وگاز از کشورهای مختلف دنیا، فرصتی مناسب را فراهم کرده است تا ضمن ارائه توانمندیها و قابلیتهای متخصصان نفت، به تبادل اطلاعات و تجربه های ارزشمند در حوزه های مختلف نیز صورت پذیرد.

یکی از پنلهای تخصصی و فرعی کنگره تحت عنوان HSE and operating integrity-keeping pace اعلام شده که سیاوش درفشی مدیر HSE شرکت ملی نفت نیز به عنوان نماینده کمیته ملی ایران با عنوان نائب رئیس پنل HSE مسئولیت بررسی و تایید مقالات دریافتی را بر عهده خواهد داشت.

از این رو همه متخصصان حوزه HSE و عملیات می توانند مقالات خود را در زمینه HSE and operating integrity به کنفرانس ارائه کنند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:57

اویل نیوز: پورتال صنعت و کسب و کار (صنعت ما) در خبری نوشت: نامه زير شامل دو صفحه پيوست بوده كه در اينجا تنها صفحه اول پيوست آمده است(صفحه دوم بدليل داشتن برخي اطلاعات مالي و درون وزارتخانه اي منتشر نميشود).

بهره وری در نفت/تصویر نامه

بهره وری در نفت/تصویر نامه

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 23:56

به گزارش اویل نیوز؛ فرخ ناصری کریموند، معاون مدیر امور فنی مناطق نفتخیزجنوب در زمین شناسی گفت: پارسال علاوه بر تفسیر ساختمانی، وارون سازی اطلاعات لرزه‌ای بلوکهایA و B  افق آسماری میدان اهواز به منظور تخمین خواص مخزنی این افق به پایان رسید.

کریموند افزود: در پروژه تفسیر ساختمانی میدانهای نفتی، عواملی مانند ابعاد میدان، ساختار کلی میدان، عملکرد گسلهای طولی و عرضی، شیب ساختمانی یالها، بستگی ساختمانی در افق مورد نظر، مدل چین خوردگی و عملکرد نیروهای تکتونیکی  بررسی و مطالعه می‌شود.

وی با تشریح اهدافی همچون تهیه نقشه‌های دقیق زیرزمینی با استفاده از اطلاعات لرزه‌ای و داده‌های چاه برای اجرای پروژه‌های تفسیر میدانهای نفتی، اظهار کرد: تفسیر ساختمانی افق آسماری میدان نفتی بالارود نیز در حال انجام است که این پروژه تاکنون ٣٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون مدیر امور فنی در زمین شناسی با تأکید بر این‌که با تهیه نقشه‌های زیر زمینی جدید هزینه و ریسک حفاری در میدانهای گفته شده کاهش خواهد یافت، گفت: علاوه بر پروژه‌های ذکر شده، معاونت زمین شناسی پروژه پردازش اطلاعات لرزه‌نگاری سه بعدی میدانهای لالی و کارون را  نیز در دست اجرا داشته که پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان سال گذشته ٣٣ درصد بوده است.

ناصری کریموند گفت: عملیات لرزه نگاری سه بعدی میدانهای بی بی حکیمه، کیلورکریم و سیاه مکان نیز در پایان خردادماه سال ٩٤ پس از ٣٤ ماه فعالیت طبق برنامه زمانبندی به پایان رسید.

وی در پایان از انجام عملیات VSP در ١٦ حلقه چاه و پردازش اطلاعاتVSP به دست آمده در ١٢ حلقه چاه به عنوان دیگر فعالیتهای ژئوفیزیکی معاونت زمین شناسی گسترشی مناطق نفتخیزجنوب نام برد. 

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:28

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، حکم محکومیت متهمین پرونده در برابر سازمان تأمین اجتماعی، از جمله رد مال (پنج فقره چک به ارزش بیش از ۴۴۴ میلیارد ین ژاپن معادل بیش از ۱۷ هزار و هفتصد میلیارد تومان) را صادر و ابلاغ کرد. 

به گزارش اویل نیوز؛ فرزاد ملکی، نماینده حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اظهارات وکیل متهم ردیف اول پرونده مبنی بر صدور حکم برائت موکل ایشان در پرونده شکایت سازمان تأمین اجتماعی گفت: شاید بتوان گفت این اظهارات دقیق نبوده است؛ هرچند در دادنامه اولیه، نفیاً یا اثباتاً در خصوص برخی موضوعات اظهارنظری نشده بود، این امر به مفهوم اعلام برائت متهمین نیست. رأی دادگاه می‌بایست یا اتهامات انتسابی به متهمین را وارد نداند که در چنین فرضی صراحتاً رأی بر برائت صادر می‌گردد، یا در غیر این صورت، یعنی بر فرض ورود اتهامات، رأی بر محکومیت صادر می‌نماید. اما اینکه دادنامه اولیه، اساساً در خصوص برخی موضوعات مورد شکایت شکات از جمله ۵ فقره چک این سازمان، نفیاً یا اثباتاً مطلبی عنوان نکرده را معادل برائت متهمین بدانیم، از اصول حقوقی به دور است. 

وی افزود: در پرونده حاضر نیز دادگاه نظر به اقدامات و کلاهبرداری‌های گسترده صورت گرفته متهمین از شکات پرونده از جمله سازمان تأمین اجتماعی، همان طور که صراحتاً در رأی آمده «مجموع اعمال ارتکابی متهمین» را با توجه به قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی از مصادیق افساد فی الارض تشخیص و از این منظر محکوم نموده است. تنها در دادنامه اولیه به برخی موضوعات مورد شکایت، از جمله به موضوع رد ۵ فقره چک‌های سازمان تأمین اجتماعی تصریح نگردیده بود که شعبه محترم ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به موجب دادنامه اصلاحی رأی به محکومیت در برخی زمینه‌ها، از جمله رد مال (۵ فقره چک) در حق سازمان تأمین اجتماعی صادر نمود که دادنامه نیز در ۲۹/۰۱/۹۵ صادر و ۳۰/۰۱/۹۵ ابلاغ گردید. 

به گفته ملکی با توجه به حجم بالای این پرونده (بیش از ۲۰۰ جلد)، تعداد صفحات زیاد دادنامه (۳۱۸ صفحه)، تعدد عناوین انتسابی و موضوعات مورد شکایت شکات متعدد پرونده و نهایتاً دقت نظر فراوانی که دادگاه محترم در تنظیم گردشکار، استدلال و انشاء رأی به کار برده است، از قلم افتادگی، سهو قلم و... امری طبیعی است و به همین دلیل است که قانونگذار راهکار حقوقی چنین مواردی را با استفاده از صدور دادنامه اصلاحی و تکمیلی صراحتاً پیش بینی کرده است.

منبع: تابناک

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:28

به گزارش اویل نیوز؛ براساس مصوبه جدید، سیاست واحد واردات نفت‌خام هند که برای دهه‌های متمادی از سوی وزارت انرژی این کشور اجرا شده است دستخوش تغییر شده و سیاست جدید، با هدف انعطاف بیشتر پالایشگاههای این کشور در مذاکرات خود برای واردات نفت‌خام، به حالت اجرا درخواهد آمد.

با اجرای این سیاست جدید، پالایشگاههای هند می توانند نفت‌خام مورد نیاز خود را در بازار تک ‌محموله نیز تامین کنند در حالی که تا پیش از این، وجود محدودیتهای‌ دولتی در این زمینه مانع این موضوع می‌شد.

به اعتقاد برخی کارشناسان، کاهش قیمت نفت و تغییر شرایط ژئوپولتیک حاکم بر بازار جهانی نفت موجب شده است تا دولت هند، آزادی عمل بیشتری برای پالایشگران این کشور از نظر فعالیت در بازار معاملات نفت‌خام تک محموله ایجاد کنند.

پالایشگران هندی نیز از سیاستگذاری جدید دولت در زمینه واردات نفت‌خام استقبال کرده‌اند زیرا به آنها کمک خواهد کرد تا قراردادهای امضا شده برای خرید نفت‌خام مورد نیاز خود را در بازار تک محموله و در سطح قیمتی پائین‌تر منعقد کنند.

شایان یادآوری است تا پیش از این، بیش از ٨٠ درصد واردات نفت‌خام هند براساس قراردادهای مدت‌دار صورت می‌گرفت و سیاست‌گذاری جدید به طور حتم این شرایط را تغییر خواهد داد.

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:08

به گزارش اویل نیوز؛ رضا خیامیان  با اشاره به آغاز مذاکرات جدید سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با انجمن‌های نفتی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: تاکنون تفاهم نامه‌ای بین انجمن سازندگان نفت ایران و ایتالیا امضا شده است.

 

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اعلام اینکه در انجمن سازندگان نفت ایتالیا شرکت‌هایی همچون انی و سایپم عضویت دارند، تصریح کرد: با توافقی که با انجمن سازندگان ایتالیایی ها انجام شده است، به زودی هیاتی از این کشور به تهران سفر می کند.

 

این مقام مسئول در تشریح مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه نفتی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا، اظهار داشت: انتقال دانش و تکنولوژی، راه‌اندازی خطوط تولید ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و جذب سرمایه گذاری از مهمترین اهداف امای تفاهم نامه و توافق با طرف ایتالیایی است.

 

خیامیان با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهم نامه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا می‌توانند در اجرای طرح‌های توسعه ای بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران و حتی صنایع پتروشیمی همکاری و حتی پروژه‌های مشترک اجرا کنند، بیان کرد: سازندگان ایرانی قصد دارند از فرصت لغو تحریم‌ها و فضای برجام به منظور ارتقای دانش، استاندارد و کیفیت کالا و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز استفاده کنند.

 

وی همچنین از انجام گفتگوهایی بین سازندگان نفتی ایران و کانادا خبر داد و افزود: علاوه بر کانادا تاکنون گفتگوهایی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان هم انجام شده است.

 

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با یادآوری اینکه در مذاکرات انجام شده شرکت‌ها و انجمن‌های اروپایی و آمریکای شمالی حتی برای تامین کالا و تجهیزات مورد استفاده در کشورهای نفت‌خیز منطقه خاورمیانه همچون عراق هم پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های صنعتی موجود در سطح صنعت نفت، ایران می‌تواند به هاب جدید نفتی در زمینه تولید و عرضه انواع تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز با مشارکت شرکت‌های خارجی تبدیل شود.

منبع: مهر

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:08

به گزارش اویل نیوز؛ قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ٢٠ فروردین ماه) با ٢ دلار و ٣٧ سنت کاهش به ٥١ دلار و ٥٠ سنت رسید، کاهش تقاضا برای بنزین از سوی مصرف کنندگان آسیایی، عرضه مازاد این فرآورده نفتی در بازار آسیا، کاهش سودهای پالایشی برای بنزین را در پی داشته است.

به گزارش مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با ٢ دلار کاهش  به ٤٣ دلار و ٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢٦ دلار و ٣٧ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٩٩ سنت کاهش نشان می دهد؛ ورود چند محموله نفت‌کوره از اروپا و خلیج فارس به بازار سنگاپور، نگرانی دربارۀ کمبود عرضه این فرآورده نفتی در بازار آسیا را کم کرده است.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با ٢١ سنت افزایش به ٥٤ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٣١ سنت کاهش یافت و به ٦٣ دلار و ٣٠سنت به ازای هر بشکه رسید.

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:08

كدخبر: ۱۶۱۸۷

تاريخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

سخنرانان صبح همایش "صنعت نفت دانش بنیان "به روایت تصویر

اویل نیوز: همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» صبح شنبه، ٢٨ فروردین ماه  با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیران نفت، جمعی از نمایندگان مجلس، رؤسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز بکار کرد.
Bookmark and Share

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:36

وزیر نفت از سرگردانی قیمت بنزین در مجلس خبر داد و گفت: با وجود اینکه قیمت بنزین با دو نرخ ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تومان دست و پنجه نرم می کند اما من با دو نرخی شدن قیمت سوخت و سهمیه بندی آن موافق نیستم.

به گزارش اویل نیوز؛ بیژن زنگنه در برنامه تیتر امشب به برخی از سوالات و حواشی موجود در زمینه نفت، پالایشگاه ها و جایگاههای سوخت، همچنین قیمت نفت، نشست دوحه و چند موضوع دیگر پاسخ داد.

مهمترین مواردی که مهندس زنگنه وزیر نفت به آن اشاره کرد به شرح ذیل است:

وزیرنفت: درباره قیمت بنزین تابع مصوب مجلس هستیم.

زنگنه: از تک نرخی شدن بنزین حمایت می کنیم

وزیرنفت :برای گازوئیل کارت سوخت لازم است، اما درباره بنزین نیازی به کارت سوخت نیست.

وزیرنفت : مصرف سوخت پارسال حدود 3 درصد افزایش یافت. 

زنگنه: با راه اندازی مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان نیمه اول امسال، واردات بنزین متوقف می شود.

وزیرنفت :از طرح فریز(منجمدکردن تولید نفت) برای تعادل در بازار نفت حمایت می کنیم ، اما آن را کافی نمی دانیم.

زنگنه : ایران اگر سطح تولید را براساس طرح فریز متوقف کند زیان می بیند، باید سقف تولید ایران به سطح پیش از تحریم ها بازگردد.

وزیرنفت: تمام برنامه برافزایش تولید در حوزه های مشترک به ویژه پارس جنوبی است.

زنگنه: برداشت ایران از میدان های پارس جنوبی دریک سال گذشته 2 برابر شده است.

وزیرنفت: در راستای اقتصاد مقاومتی تمرکز وزارت نفت بر جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره های تولید است.

وزیرنفت: این وزارت برای توسعه میادین نفت و گاز همکاری با 8 دانشگاه مهم کشور را آغاز کرده است.

زنگنه : ایجاد شرکت های دانش بنیان ایرانی در بخش های تولید، صادرات و خودکفایی ساخت تجهیزات صنعت نفت دردستور کار است.

وزیرنفت: برای توسعه دانش بنیان فرایند های تولید بخش پتروشیمی با 12 دانشگاه داخلی قرارداد بسته ایم.

اما زنگنه وزیر نفت با اشاره به حقیقی بود هر موادی در باک ماشینش بجز بنزین تاکید کرد: من تنها نبودم بلکه به همراه یکی از همکارانم به آن جایگاه سوخت رفتیم و در کمال تعجب با 15 لیتر هوا روبرو شدیم، اگرچه بعد از آن حواشی شروع شد که هدف ما این نبود بلکه ما به دنبال جلب اعتماد مردم هستیم و نه تضیع آن، زیرا تمام آنچه ما داریم اعتماد مردم است که اگر از بین برود دیگر چیزی نداریم و عملا همه چیز را از دست داده ایم.

وزیر نفت درباره قیمت و سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: ما در حال حاضر منتظر نظر نمایندگان مجلس هستیم، اگرچه بنده به شخصه موافق سهمیه بندی بنزین نیستم اما اگر نمایندگان خانه ملت رای به سهمیه بندی بدهند طبیعی است که وزارت نفت نیز از این قانون تمکین خواهد کرد اما آنچه اهمیت دارد این است که در حال حاضر هیچکس نمی داند که آیا بنزین گران می شود یا خیر زیرا همه راهها به مجلس و نظر نمایندگان ملت ختم می شود.

او افزود: به نظر بنده کارت سوخت برای کشور لازم و ضروری است و در حقیقت کارت سوخت همان کوپن سابق است که مازاد آن بصورت آزاد فروخته می شود و تنها زمانی لازم و ضروری است که ما بنزین دو نرخی داشته باشیم اما اگر قرار باشد بنزین تک نرخی شود دیگر وجود این کارت ضرورتی نخواهد داشت.

او با اشاره به اهداف شرکت نفت در سال 95 اظهار کرد: امسال قصد داریم تولیدات خود را در پالایشگاه بندرعباس افزایش دهیم، تولید خوراک پتروشیمی نیز به دنبال آن، رشد چشمگیری خواهد داشت اما در مقابل تعمیرات  پالایشگاهها کاهش می یابد که این امر عمل به شعار امسال است.

زنگنه با اشاره به پیشرفت 90 درصدی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد: اواخر نیمه اول امسال، فاز نخست ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد که به این ترتیب کشور با واردات بنزین خداحافظی خواهد کرد و این یک قدم بزرگ به سمت اقتصاد مقاومتی است.

او با احترام به قرارداد فریز کردن در اجلاس چهارجانبه دوحه قطر اظهار کرد: قرارداد فریز یا همان منجمد کردن استخراج نفت به همران میزان ژانویه 2016، از نظر ایران قابل احترام اما به لحاظ عملیاتی غیرممکن است زیرا در دوران تحریم، حداقل 1 میلیون بشکه از تولیدات روزانه ایران کاسته شد که همین امر اقتصاد کشور را با چالشی جدی روبرو کرد، پذیرش این قرارداد از سوی ایران به این معناست که ایران به دست خود، تحریمهایی را علیه خودش اعمال کرده است که منطقی نیست و پذیرش آن به نفع مصالح کشور هم نیست؛ ما به دنبال بازگشت تولیدات روزانه کشور به دوران پیش از تحریمها یعنی بیش از 20 میلیون بشکه در روز هستیم که به امید خدا به آن سطح بازمی گردیم.

او تاکید کرد: از جمله اهداف مهم ما در امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده است افزایش میزان تولید است که نسبت به سال 91 حداقل دو برابر شده است، نکته دیگر پرهیز از خام فروشی و تکمیل ظرفیت است که پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این راستا قرار است به بهره برداری برسد؛ موضوع بعدی اهمیت و توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است، هرچه ما در این زمینه قوی تر شویم میزان استخراجمان نیز به همان اندازه بیشتر می شود، ما در همه قراردادهایمان با شرکتهای خارجی، دانشگاههای کشور را هم درگیر می کنیم، در حقیقت دانشگاهها، بازوی قدرتمند ما هستند و مشاور اصلی ما در این قراردادهای مهم به حساب می آیند.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت گفت: نمی خواهم به این موضوع بپردازم و جوابی هم به آن نمی دهم.

وزیر نفت گفت: اگر بنزین دو نرخی شود کارت سوخت هم برمی گردد.

بیژن زنگنه دامه داد: عمر کارت سوخت برای گازوییل هنوز باقی است ولی برای بنزین خیر.

زنگنه افزود: اگر با مصوبه مجلس قیمت بنزین دو نرخی شود بدون شک شاهد بازگشت کارت سوخت به جیب مردم خواهیم بود.

او ادامه داد: کاهش مصرف سوخت با مکانیزه کردن مصرف خودروهای تولید داخل محقق می شود نه با سهمیه بندی سوخت در پمپ های سطح کشور.

وزیر نفت از سرگردانی قیمت بنزین در مجلس خبر داد و افزود: با وجود اینکه قیمت بنزین با دو نرخ 1000 و 1500 تومان دست و پنجه نرم می کند من با دو نرخی شدن قیمت سوخت با سهمیه بندی آن موافق نیستم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد: اگر فاز اول ستاره خلیج فارس راه اندازی شود دیگر نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و شاید نیازی به سهمیه بندی آن نباشد.

زنگنه ادامه داد: تاکنون فاز اول ستاره خلیج فارس با 90 درصد پیشرفت همراه بوده و در صدد راه اندازی بخش تقطیر و تولید بنزین این فاز هستیم.

وزیر نفت برگشتن ایران به جمع کشورهای اوپک را حقی طبیعی برای کشورمان خواند و گفت: ایران در کاهش تولید نفت منطقه نقشی نداشته و دستخوش تحریم های ناعادلانه بوده است.

او همچنین از افزایش تولید و رساندن ظرفیت یک میلیون بشکه فازهای نفتی سیراف و ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در پرداختن به موضوعاتی که به میادین مشترک پارس جنوبی مربوط می شود و در اقتصاد مقاومتی هم به آن تأکید شده؛ به درستی و با سرعت و قدرت به پیش رفته ایم.

زنگنه در ادامه از به عمل رسیدن و بهره برداری واحد 1/7 تنی اوره در شیراز، واحد 2/5 تنی اتانول در عسلویه و سه واحد پلی اتیلن با ظرفیت جمعاً 900 هزار تن در عسلویه در سال 95 خبر داد.

منبع: شبکه خبر

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:36

در حالی در روز جاری تولیدکنندگان بزرگ نفت برای مذاکره درباره طرح فریز نفتی در دوحه دیدار می‌کنند که رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی در واشنگتن درخواست‌ها از ایران برای کاهش تولید را غیرمنصفانه خواند.

به گزارش اویل نیوز؛ در آستانه نشست حیاتی دوحه که دورنمای کوتاه مدت قیمتهای نفت را مشخص می‌کند، ایران روز شنبه اعلام کرد که در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. ایران پس از برداشته شدن تحریمهای بین المللی در ماه ژانویه، تلاش دارد تولیدش را به سطح پیش از دوران تحریمها بازگرداند و سهم بازارش را پس بگیرد به همین دلیل در برابر درخواستها برای فریز یا محدود کردن تولیدش مقاومت کرده است.

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران که برای شرکت در نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است در پاسخ به شبکه "سی ان بی سی" گفت: فریز تولید در حال حاضر غیرمنصفانه است.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر تلاش می‌کند به بازار بازگشته و سهمش را پس بگیرد، اظهار کرد: آنچه عربستان سعودی در این باره از ایران می‌خواهد درخواست منطقی یا منصفانه ای نیست.

بر اساس این گزارش، مقامات عربستان مکررا اعلام کرده اند که تنها در صورتی با فریز تولید موافقت خواهند کرد که ایران هم اقدام مشابه را انجام دهد. در حال حاضر تحلیلگران بر این باورند که بعید است این دو رقیب به یک توافق کوتاه مدت دست پیدا کنند.

سیف به شبکه "سی ان بی سی" گفت: ایران به عنوان عضو اوپک سهمیه تولید 2.4 میلیون بشکه در روز دارد، اما در زمان تحریمها این سهمیه را پر نکرد و سایر اعضای اوپک با افزایش تولید، شکاف به وجود آمده در عرضه را پر کردند.

وی در ادامه افزود: اکنون که ایران تلاش می‌کند سهمیه اش را پس بگیرد این کار را انجام می‌دهد و این مسیر اصلی اقتصاد ما است. رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از اظهاراتش سایر اعضای اوپک را مقصر کاهش شدید قیمتهای نفت – که بیش از 37 درصد در یک سال گذشته ریزش کرده است – خواند.

وی گفت: درخواست برای فریز تولید از سوی کشورهایی مطرح می‌شود که مسئول مازاد عرضه کنونی در بازار هستند زیرا از سهمیه تولیدشان فراتر رفتند و به نظرم این منصفانه نیست.

با اینهمه وی خاطرنشان کرد که این اظهارات نظر شخصی وی است و تصمیم نهایی با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران است.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 19:36

به گزارش اويل نيوز،‌ علیرضا امین،  مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شیراز ، در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب گفت: از این تعداد ٦٠ پرونده به تعزیرات ارجاع  و تعداد ٩٤ عدد کارت توقیف شد.
 
وی افزود: عمده تخلفات این جایگاهداران و پیمانکاران شامل بازکردن پلمپهای نفتکشها و آلوده کردن فرآورده ها می شود که از این تعداد ٣ میلیارد و ٤٧ میلیون ریال غرامت اخذ شده است.

امین، با اعلام این که پارسال در مجموع ٥٣٥ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان فارس کشف شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان سوخت قاچاق با ٤٧٥ هزار لیتر مربوط به نفت گاز و مابقی شامل نفت سفید و نفت کوره می شود که نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ بیش از ٧١ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: پارسال در استان فارس یک میلیارد و ٦٥٧ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٣ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شیراز، میزان توزیع نفت گاز بدون احتساب سوخت نیروگاهها را یک میلیارد و ٦٢٣ میلیون لیتر اعلام کرد که نسبت به سال ٩٣ ، ١٤ درصد کاهش یافته است.

امین اعلام کرد: پارسال ١٨٢ هزار تن گاز مایع سیلندری، ٦٥ میلیون لیتر سوخت جت، ١٧٠ میلیون لیتر نفت سفید با ٢١ درصد کاهش و  ١٠٢ میلیون لیتر نفت کوره با ٤٤ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ در استان فارس توزیع و مصرف شده است.

وی، در ادامه از مصرف ٩٤ میلیون لیتر بنزین با رشد ٦ درصد در بازه زمانی ٢٦ اسفندماه ٩٤ تا ١٤ فروردین ماه ٩٥ خبرداد و گفت: در این دوره ٥٠ درصد بنزین فقط در شهر شیراز با ٤٦ میلیون لیتر مصرف شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه شیراز افزود: در این ایام ١٢ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر نفت گاز با ٤٠ درصد کاهش و در شهر شیراز ٤٣ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت گاز در استان فارس با ٣ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ توزیع و مصرف شده است.

وی، با اشاره به ٢٤٨ جایگاه توزیع فرآورده های نفتی و ١١٩ جایگاه عرضه CNG  فعال در استان فارس اعلام کرد: بیش از ٩٢ درصد از جایگاههای استان فارس ممتاز و درجه یک هستند.

امین، در ادامه از احداث ١٦ جایگاه جدید در سال گذشته خبرداد و گفت: پارسال ٣ جایگاه سی ان جی و ١٣ جایگاه توزیع نفت گاز و بنزین در استان فارس به بهره برداری رسید.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 13:49

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت نقش نفت در شدت تحریم‌های بین‌المللی تاکید کرد که در صورتی که ایران تمرکز بیشتری در تنوع‌بخشی به فروش نفت داشت، دیگر کشورها نمی‌توانستند به راحتی خود را از نفت ایران بی‌بهره کنند.

به گزارش اویل نیوز؛ اسحاق جهانگیری در همایش نفت و اقتصاد دانش‌بنیان با تاکید بر لزوم ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت به شرایط فروش نفت در دوران تحریم اشاره و خاطر نشان کرد: در گذشته نهادها و افراد مختلف از سوی وزارت نفت مامور به فروش نفت می‌شدند که من می‌توانم به صراحت بگویم هیچ نهادی که از وزارت نفت، نفت گرفت تا بفروشد حتی یک دلار پول آن را به دولت بر نگرداند.

وی افزود: این روش روش فروش نفت نیست و بنابراین ما از روز اول گفتیم که فروش نفت با خود وزارت نفت است و هر قدر هم که فشار آوردند بر این موضوع تاکید کردیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این‌که دولت در سال گذشته تنها 20 میلیارد دلار درآمد نفتی به دست آورده بود، عنوان کرد: سال گذشته یکی از شاهکارهای اداره کشور با توجه به شرایط اقتصادی یعنی ادامه‌ی تحریم‌ها تا بهمن‌ماه و پایین‌ آمدن شدید قیمت نفت بود.

جهانگیری با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی سال گذشته ثبات و آرامش بوده است، اظهار کرد: دستاورد مهم‌تر مثبت شدن تراز ارزی صادرات بدون در نظر داشتن نفت بود.

به گفته وی منهای صادرات میعانات گازی سال قبل دو درصد کاهش صادرات و در مقابل 23 درصد کاهش واردات در کشور داشته‌ایم.

معاون اول رییس جمهور این موضوع را یکی از دلایل انجام مذاکره از سوی دشمنان دانست و گفت: خوشبختانه وزارت نفت امسال اولویت‌های خود را با توجه به اقتصاد مقاومتی تعیین کرده است.

جهانگیری با تاکید بر لزوم افزایش صادرات گازی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بهره‌برداری از 12 مجتمع پتروشیمی از برنامه‌های وزارت نفت طی امسال است.

وی با اشاره به فاصله وحشتناک میزان برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی گفت: قطر 10 میلیارد دلار، حق ما را از گاز برداشت می‌کرد و بنابراین ما به اتمام رسیدن پروژه پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم را از اولویت‌های خود قرار دادیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به این‌که اولویت دیگر توسعه میادین مشترک است، ادامه داد: پالایشگاه‌ها نیز باید توسعه پیدا کند و دانش‌بنیان کردن نیز یکی از موضوعات مهم در صنعت نفت به حساب می‌آید؛ چرا که صنعت نفت ایران نقطه ثقل اقتصاد ایران است.

جهانگیری عدم ورود فناوری به کشور را از اتفاقات تلخ طی سال‌های تحریم دانست و تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبری در مورد قرار‌دادهای خارجی لزوم توجه به انتقال فناوری است که این امر در قرار‌دادهای نفتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیماری‌های قدیمی اقتصاد ایران از جمله دولتی بودن و تکیه بر درآمدهای نفتی بیان کرد: به همین دلیل ما طی سال‌های طولانی اقتصاد ناپایدار و تورم دو رقمی داشته‌ایم که نتیجه آن مواجه ما با چالش‌های متعددی مانند بیکاری، رفاه و موقعیت اقتصادی در منطقه است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این‌که عده‌ای در فضای کنونی مخالف حرفه‌ای شده‌اند، ادامه داد: ما باید به کسانی که از روی دلسوزی انتقاد می‌کنند پاسخ داده و اصلاحات را در صورت نیاز اعمال کنیم تا تفاوتی بین آنها و کسانی که تبدیل به مخالف حرفه‌ای شده‌اند و نمی‌گذارند کاری پیش برود وجود داشته باشد.

جهانگیری همچنین خاطر نشان کرد: زمانی اقتصاد از اولویت‌های کشور نبود و هر کس از پایین آوردن مالیات و سرمایه‌گذاری‌ دفاع می‌کرد یا طرفدار سرمایه‌داری بود یا ضد انقلاب، اما امروز در مورد این امور به نتیجه رسیده‌ایم و موضوع اقتصاد اولویت اول نظام شده است که اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاستی کلی مورد اتفاق‌نظر همه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به بی‌توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برخی می‌گویند دولت اقتصاد مقاومتی را کنار گذاشته و امور جاری خود را انجام می‌دهد انگار ما یک کار اداره امور داریم و یک کار اجرای سیاست مقاومتی.

جهانگیری تصریح کرد: ما یک برنامه ششم و یک برنامه اقتصاد مقاومتی نداریم، بلکه برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. 

منبعک ایسنا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 13:49